Thursday, April 29, 2010

It's In-campus Life (again)!

Packing dan unpacking sangat menguji kekuatan fizikal. Mujur rumah baru saya berada di tingkat bawah. Tidaklah perlu saya mengerah tulang empat kerat ini untuk memunggah barang-barang saya yang sangat banyak ke tingkat yang lebih tinggi. Barang yang saya simpan sejak tahun asas juga masih ditatang ke sana sini sehingga kini; memang tidak pernah dibawa pulang ke rumah pun.




Bulan November tahun lalu, saya dan tiga lagi sahabat master nekad untuk menyewa di luar UTP. Alasan : ingin lari dari suasana 'undergraduate' setelah lebih kurang lima tahun bertungkus-lumus mengejar sekeping skrol degree di tempat yang sama. Kami berpindah ke Bandar Universiti berempat. Tetapi setelah masing-masing mendapat tawaran kerja, seorang demi seorang meninggalkan saya disini. Setelah 6 bulan kami menyewa di luar kampus, akhirnya saya berpindah semula ke UTP (seorang diri).

Saya sangat suka tinggal dalam suasana 'rumah' dan mungkin saya tidak akan merasai suasana yang sama di hostel. But it's ok. Moving for good... :D

No comments:

Post a Comment